Milan | November 14-15, 2017

Speakers


Emanuele Arosio

Emanuele Arosio

Head of Seo

Triboo Digitale

Consulente SEO (Head of Seo in Bootique del gruppo Triboo) e formatore Web Marketing con esperienza decennale su progetti nazionali e internazionali ha negli ultimi 2 anni specializzato la sua consulenza sul mondo e-commerce. Presente ai maggior summit del settore ha collaborazioni con clienti del mondo fashion e design tra i quali Ferrari, Altromercato, Fiat, Pinko, Colmar, Alessi, Thun, Menarini (solo per citarne alcuni)


Megane Bellod

Megane Bellod

Specialising in Digital Marketing

Merkle | Periscopix

Specialising in Digital Marketing, Megane, Associate CRO Lead at Merkle|Periscopix, has played a vital role in providing a strategic steer on clients' optimisation programs. Working with clients across all industries, she has the know-how to take the insights that matter, activate the data and drive successful optimisation strategies.


Marco Biagiotti

Marco Biagiotti

Project Leader

Telemaco

Top Contributor della Community AdWords ufficiale italiana, è amministratore delegato di Telemaco, agenzia di consulenza di marketing digitale di Firenze con ramificazioni anche in Marocco. Nel 2007 ha ideato Automoticon, piattaforma di direct marketing per il settore automotive. Ha scritto anche un manuale sull’uso avanzato e integrato delle Google Apps.


Vincenzo Cosenza

Vincenzo Cosenza

Strategist

Blogmeter

In precedenza è stato responsabile della sede romana di Digital PR e PR Manager in Microsoft Italia. È conosciuto in rete per il suo blog vincos.it dove ospita le sue analisi dei social media, il suo osservatorio Facebook, la sua mappa dei social network nel mondo. E' autore di due libri: "Social media ROI" (Apogeo, 2012) e "La società dei dati" (40k, 2012).


Paolo Dello Vicario

Paolo Dello Vicario

Co-founder

Bytek Marketing

Paolo Dello Vicario è COO di ByTek Marketing, azienda attiva nell’Inbound Marketing, con approccio data driven. Relatore nei principali eventi di digital marketing in Italia, è coordinatore scientifico del Master in Growth Hacking di TAG Innovation School. Ingegnere Meccanico, cerca di trovare un nesso fra il suo percorso di studi e la sua attività lavorativa. Scout praticamente da quando ne ha memoria, cerca di portare questo approccio anche nel lavoro.


Daniele Donzella

Daniele Donzella

Digital Marketing Consultant & Analyst

Altura Labs

Head of Digital and Partner in Sensibus (specialty food ecommerce americano) è stato scelto da Google come regional trainer su AdWords e Analytics per l‘Italia. Per conto del motore di Mountain View ha già svolto nel nostro paese numerose sessioni di formazione sulle funzionalità avanzate di queste piattaforme. E’ anche project manager e trainer per Altura Labs, media company indipendente attiva sul mercato europeo con un network multilingua che conta oltre 1 milione di utenti mensili.

Può vantare diversi anni d'esperienza nella gestione di piani di comunicazione digitali a 360° e nell'implementazione avanzata di soluzioni web analytics per clienti di rilievo nazionale ed internazionale cross-industry.

Attualmente si occupa di consulenza e sviluppo degli asset digitali sia per le property del network Altura Labs che del parco clienti, e dei moduli formativi della business unit Altura Educational relativi all'affiliate marketing, Google Adwords e web analytics. Daniele Donzella è altresì a capo dell'area digitale di Sensibus LLC, e-commerce di specialty food per il mercato statunitense.


Joe Doveton

Joe Doveton

Chief Consultant

Binary Bear

Can conversion optimisation work for small businesses? How do you move to a dynamic approach to design whilst juggling multiple other digital marketing workflows? How do you start and manage a CRO programme with little time and low resources? In this hands-on session Joe Doveton shows you the tools, technology and tricks to get a CRO programme flying with minimal resources but still get maximal results.


Bryan Eisenberg

Bryan Eisenberg

Online Marketing Pioneer & Best-Selling Author

Eisenberg LLC

Bryan Eisenberg is the co-founder of the Digital Analytics Association and the co-author of the Wall Street Journal, Business Week, USA Today and New York Times bestselling books “Call to Action”, “Waiting For Your Cat to Bark?”, “Always Be Testing” and “Buyer Legends.”.

Bryan Eisenberg is an internationally recognized authority and pioneer in online marketing, improving conversion rates, persuasive content and persona marketing, and helping organizations (including General Electric, Google, Dell, HP, NBC, Universal, WebEx etc) improve their customer experiences and sales. Bryan was been recognized by eConsultancy members as one of the top 10 User Experience Gurus, by LinkedIn as a Retail Influencer and he is also an IBM Futurist, he was selected as one of the inaugural iMedia Top 25 Marketers, and a Marketing Edge Rising Star Award winner.


Enrico Ferretti

Enrico Ferretti

Web Marketer & Digital Strategist

Secret Key

Digital Marketer di lunga data e fondatore di Secret Key Web Agency. Con il suo team aiuta a far crescere il business di grandi aziende, multinazionali e start up, partendo dalla pianificazione di una corretta strategia digitale, costruendo un brand forte e sviluppando un solido canale di acquisizione clienti. Insegna presso vari corsi e master ed è relatore durante i principali eventi e corsi nazionali dedicati al Web Marketing.


Tiziano Fogliata

Tiziano Fogliata

Consulente Web Design, Web Marketing e WordPress

Tiziano si occupa di consulenza e formazione in ambito WordPress e digital marketing, con particolare riferimento al search engine marketing.

Da oltre 10 anni aiuta aziende e professionisti e collabora con agenzie su progetti SEO/SEM.

È particolarmente interessato e curioso verso tutto quello che rigurda A/B Testing, Conversion Rate Optimization e Web Analytics.

Google Partner certificato AdWords e Analytics e autore di due libri su WordPress. Scrive abitualmente, o quasi, sui suoi blog fogliata.net e motoricerca.net


Francesco Gallucci

Francesco Gallucci

Vicepresidente

Ainem (Associazione Italiana di Neuromarketing)

Francesco Gallucci è uno dei maggiori esperti italiani di Neuromarketing. Da anni sta studiando il comportamento dei consumatori per aiutare le aziende a migliorare la loro performance di marketing e comunicazione utilizzando la neuroscienza.

È Vice Presidente e Direttore Scientifico dell'AINEM (Associazione Italiana Neuromarketing)

Direttore Scientifico del Laboratorio Neuroscienze Applicato della Fondazione GTechnology Research Foundation.

Professore di Marketing delle Emozioni presso il Politecnico di Milano. Autore del Neuromarketing (Egea, 2016), Marketing Emozionale e Neuroscienze, Strategia della semplicità (Egea), Marketing dei luoghi e delle emozioni (Egea) e Marketing Emozionale (Egea).


Karl Gilis

Karl Gilis

CRO Specialist

AGConsult

According to PPC Hero, Karl is the number 3 most influential conversion expert in the world. He’s the G in AGConsult, a Belgium-based usability and conversion optimization company. He’s been making websites more successful since 2001. Always based on user research & facts.

Karl’s mission in life is to cure people that do online marketing based on gut feeling and opinions.

Karl teaches at several universities in Belgium, speaks at conferences all over the world and is a top rated trainer at CXL Institute. He’s also known as the ‘UX comedian’. He works for companies such as Suzuki, TUI, Sony and Carglass.


Kristjan Mar Hauksson

Kristjan Mar Hauksson

Co-fondatore and COO

SMFB Engineed

European Search Personality of the year 2014, Kristján Már Hauksson, is the Co-Founder and COO of SMFB Engine, based in Oslo, Norway. This newfound digital activation/marketing agency works closely with the award winning creative agency, SMFB, in making sure that each idea has the digital presence to make it fly.

Kristján is the founder and the former Director of Search & Online Communications at the award winning internet marketing agency Nordic eMarketing. Nordic eMarketing has 10 years’ experience working in a multilingual environment, and has over the years worked for great clients in over 20 markets. These include Fujitsu, Hitachi, Vodafone, Lenovo, VMWare, Intel, Symantec, Hotels.com, Momondo, Expedia, Zalando, & more.

Besides being a published author on the topic of internet marketing, he is a frequent speaker and has been on the Search Engine Professional Organization Board of Directors for the past four years, as well as the International Advisory Board for Bing Advertising. When it comes to speaking, Kristján Már is as humble as his “World Domination or Death (with the aim of avoiding death)” motto says; he is known for his energetic and lively presence on stage.

Kristjan has over the past years worked for Italian brands such as Geox and Diadora on their global campaigns


Larry Kim

Larry Kim

Founder

WordStream

Larry Kim founded WordStream in 2007. He bootstrapped the company by providing internet consulting services while funding/managing a team of engineers and marketers to develop and sell software for search engine marketing automation. In August of 2008 he secured a $4M Series A investment from Sigma Partners and later in 2010, a $6M Series B investment led by Egan Managed Partners. Today WordStream is a multi-million-dollar company with over 2,000 customers across dozens of industries.

Larry was voted the most influential PPC expert in 2015, 2014 and 2013 according to the PPC Hero Blog. In 2015 Larry also won Search Marketer of the Year Awards from the US Search Awards and Search Engine Land. Previously he and won a spot in the ClickZ Digital Marketing Hall of Fame and Small Business Influencer Award. He was also the top columnist for all of Search Engine Land in 2013 and is the Most Influential Search Engine Marketer of 2014 and most retweeted SEM according to 3QDigital.

Larry still serves on WordStream's board of directors, but has moved on to other adventures, now serving as CEO at a new startup venture.


Michael King

Michael King

Founder and Managing Director

iPullRank

An artist and a technologist, all rolled into one, Michael King is the Founder and Managing Director of iPullRank, an agency specializing in performance marketing. Mike consults with companies all over the world, including brands ranging from SAP, American Express, HSBC, SanDisk, General Mills, and FTD, to a laundry list of promising startups and small businesses.


Srikant Kotapalli

Srikant Kotapalli

Head of Product

VWO

Srikant heads Product @ VWO, a leading A/B Testing & Conversion Optimization Platform provider. He has more than 9 years of experience in Consulting and Product development for clients primarily in Retail and e-commerce. He enjoys learning and sharing his knowledge about how experimentation can be the next big growth lever for online businesses.


Gianpaolo Lorusso

Gianpaolo Lorusso

Founder, ADworld Experience

Chairman, eMetrics Milan

Ha iniziato ad interessarsi ai motori di ricerca già a fine anni novanta, occupandosi di progetti web per importanti gruppi aziendali nazionali e internazionali.Partner certificato Google dal 2005, nel 2012 ha ideato ADworld Experience, che è subito diventato l’evento italiano più importante per il Search Engine Advertising. Dal 2008 si interessa di User eXperience, progettando architetture informative ed eseguendo test di usabilità. Nel (poco) tempo libero cura Sito-Perfetto.it, il primo E-book condiviso italiano sul web marketing, aggiornato da alcuni noti professionisti Internet nazionali.


Alessandro Martin

Alessandro Martin

Head of SEO

Reprise Media Italy

8+ years’ of experience in the SEO and Web Analytics fields doing SEO consulting for big brands and managing SEO teams. Renowned member of the Italian SEO community, frequent speaker on SEO, Conversion Rate Optimization and Web Analytics. He’s also the author of one of the most famous free keyword suggestion tool Übersuggest.


Giuseppe Mayer

Giuseppe Mayer

CEO

Testa Digital Hub

Giuseppe Mayer si occupa di digital e di comunicazione da più di vent'anni collaborando con imprenditori ed aziende che investono nel cambiamento e nell'innovazione come elemento di sviluppo.

Attualmente è CEO di Testa Digital Hub, società specializzata in digital, innovazione ed experience marketing e Chief Digital Officer del Gruppo Armando Testa. Nel 2016 ha fondato Antifragile, società di formazione e consulenza sul digitale con partecipazioni in startup che operano in diversi ambiti della trasformazione (dal crowdfunding con ProduzioniDalBasso.com all’intelligenza artificiale con Zoro.ai).

In precedenza Mayer ha ricoperto diversi ruoli in multinazionali del settore della comunicazione; Chief Innovation Officer in Grey/WPP, General Manager di Ambito5/Publicis, Direttore Generale Isobar/Dentsu ed ha collaborato con clienti come BNL, Barilla, Costa Crociere, Toyota/Lexus, Fiat, Pirelli solo per citarne alcuni.

E’ autore del libro dal titolo “Dallo Spot al Post, la pubblicità dopo i social media” (2015) e co-autore di “Trasformazione Digitale, strategie e strumenti per le PMI di domani" (2017).


Shahina Meru

Shahina Meru

Associate Analytics Lead

Merkle | Periscopix

Shahina is an Associate Analytics Lead at Merkle|Periscopix. Working with a multitude of clients across all verticals, Shahina identifies and drives the implementation of testing strategies to power conversion rate optimisation, as well as personalisation, based on a data-driven model.


Pepe Moder

Pepe Moder

Imaginars

Pepe Moder has covered the CDO position for different industries and markets at regional and global level (WorldComm, Allianz, Barilla, Pirelli, Fiat Chrysler), before founding Imaginars, an independent Digital Advisory firm focused on the business implications of digital transformation.

Passionate writer, with Web Marketing for Small and Medium Enterprises (Hestia, 1999) and Internet Startup (Apogeo, 2000), his activities still continue today with the publication of Trasformazione Digitale (Egea, 2017)

On weekly basis he is on air on a national broadcaster (RadioNext, on Radio24) interviewing entrepreneurs, professionals, managers on the impacts of the digital revolution.

He is also a lecturer in digital communication and marketing for several universities in Italy and abroad and member of the board committee of the Il Sole 24 ore Business School


Luca Orlandini

Luca Orlandini

Consulente di marketing

Futura Immagine

Luca Orlandini è un consulente di marketing specializzato nell’acquisizione di clienti via internet con oltre 10.200 ore di esperienza nello sviluppo di landing page e progetti di lead generation per PMI. Il suo lavoro consiste nell’intervenire sulle giuste “leve di comunicazione” che permettono ai messaggi di ottenere più successo, superando la competizione sul prezzo e creando solide barriere d’entrata per la concorrenza.

A differenza di altri marketer che riprendono e adattano strategie e tecniche sviluppate sul mercato anglosassone, Luca ha ridefinito lo standard di una “Landing Page Efficace” per il mercato italiano, sviluppando il modello strategico OggiVinciTu.

Oggi continua ad occuparsi di consulenza e per le piccole e medie imprese e aiuta gli imprenditori a comunicare meglio e sopratutto a comprendere quali attività sono prioritarie per il conseguimento dei loro obiettivi di marketing. Il suo libro “Landing Page Efficace”, a poco più di un anno dalla pubblicazione, risulta ad oggi il libro di web marketing meglio recensito in Italia.


Enrico Pavan

Enrico Pavan

Founder, Analyst & CRO

Analytics Boosters

Enrico Pavan è consulente e formatore, specializzato in Digital Analytics e Conversion Rate Optimization.

Ha lavorato per diversi big players italiani nei settori finance, retail, travel, gambling, ecommerce, fashion siaB2B sia B2C. Nel corso degli ultimi 12 anni si è concentrato sull’analisi dei dati, il direct mail marketing, la mobile analysis, l’usabilità e gli A/B e MVT testing (multivariata), con l’obiettivo di migliorare le performance ed incrementare le vendite.

Relatore presso importanti eventi legati alla digital analytics, big data & ecommerce sales strategies, nei primi mesi del 2014 ha ricevuto la nomination “Pratictioner of the Year” mentre nel 2015 e 2016 è stato nominato per “Digital Analytics Rising Star” e “Most Influential Industry Contributor” nell’annuale “Excellence Awards Competition” indetto dalla Digital Analytics Association. E’ tra gli autori di Applied Marketing Analytics, edito da Henrystewartpublications(feb. 2015).


Fabio Piccigallo

Fabio Piccigallo

Imprenditore, marketing analytics specialist

Onmarketing.me

Imprenditore, marketing analytics specialist presso onmarketing.me, è pugliese di nascita, romano di adozione, Fabio Piccigallo ha iniziato a lavorare nel marketing quando Urchin non era ancora diventata Google Analytics. Nella sua lunga esperienza prima come marketing manager per una grande impresa italiana, poi come imprenditore e consulente di marketing, ha imparato che i dati hanno mille storie da raccontare, e che l’azienda vincente è quella che riesce ad ascoltare ed interpretare quelle storie per fondare su di esse il proprio vantaggio competitivo.


Hazjier Pourkhalkhali

Hazjier Pourkhalkhali

Global Head of Strategy

Optimizely

Hazjier Pourkhalkhali is one of the leading global experts in the field of Experimentation and Personalization. Hazjier previously led Optimizely's Global Strategy Consulting teams, advising companies including Microsoft, IBM, the New York Times, CNN, eBay, and many others. Today Hazjier is Optimizely's Head of Strategy, where he leads Product Strategy, Pricing and Packaging, and Customer Experience.


Valentin Radu

Valentin Radu

CEO & Founder

Omniconvert

In the professional life, I've always been a multi-tasker.

From insurance rep to data scientist, from radio entertainer to sales trainer, I've always been chasing new ideas, trying to set my enthusiasm on fire.

At this moment, I am growing Marketizator.com – a conversion rate optimization platform that aims to be world's easiest integrated solution to improve conversions.


Gabriele Rapino

Gabriele Rapino

Head of Digital Consulting

DataBeat

Gabriele Rapino è fondatore e partner di Databeat, una agenzia di consulenza specializzata in analytics, che aiuta le imprese ad ottimizzare il proprio business attraverso l'analisi avanzata dei dati. In precedenza è stato Head of Analytics in 3rdPLACE, dove ha fornito consulenza e formazione di Digital Analytics ad alcune tra le più importanti aziende italiane e internazionali.


Andrea Saletti

Andrea Saletti

Web Marketing Manager – CRO and Neuromarketing Specialist

Pronesis

Web marketing manager di Pronesis srl. Consulente e formatore di strategie digitali, neuromarketing e scienza della persuasione applicate al web. Autore del libro "Neuromarketing e scienza cognitive per vendere di più sul web", è da anni relatore ai più importanti eventi di web marketing nazionali sul tema della psicologia digitale.


Christina Sanders

Christina Sanders

Enterprise Campaign Manager

97th Floor

Christina Sanders is an enterprise campaign manager at 97th Floor, a full-service digital marketing agency. She creates and oversees marketing campaigns for enterprise-level clients and manages an integrated team of marketers, copywriters, and designers. She has 6 years of experience in marketing and communications with expertise in SEO, content marketing, CRO, email marketing and social media marketing. Her experience includes a wide span of clients and industries from Fortune 500 companies to Silicon Valley startups.


William Sbarzaglia

William Sbarzaglia

Digital Marketing

Intera

William si occupa di web dal 2000: ha iniziato con progetti e-commerce finendo poi per appassionarsi al mondo della SEO.

Ha lavorato con realtà importanti come Lamborghini, Parlamento Europeo, Istat.

Il suo percorso professionale lo ha portato quasi naturalmente ad approfondire in dettaglio tematiche legate al web marketing e alle analytics, con un particolare interesse per il real time marketing e la marketing automation.


Krista Seiden

Krista Seiden

Analytics Advocate

Google

Krista Seiden is an experienced leader in the digital analytics industry and a frequent speaker at industry events. She has driven analytics and optimization practices at companies such as Adobe, The Apollo Group and most recently Google. Currently, she is currently a Product Manager for Firebase Analytics. Previously, she was the Analytics Advocate for Google. She holds a B.A. in Economics and Political Science from the University of California, Berkeley and a marketing certification from the Wharton Business School. You can follow her blog at www.kristaseiden.com and on twitter @kristaseiden.


Cyrus Shepard

Cyrus Shepard

SEO, Online Marketing, and Digital Publisher

Fazillion

Lead SEO and Strategist for several projects, both proprietary and client sites. I work with large brands and complex website properties to increase sustainable search engine visibility. I have broad experience increasing online market share for several reputable organizations across varied industries. I focus on creative best practices and long-term sustainable growth.


Adam Singer

Adam Singer

Analytics Advocate

Google

Adam Singer è Analytics Advocate a Google, speaker su temi di marketing, media e PR, startup adviser e blogger. Nel corso della sua carriera ha disegnato strategie di online marketing per aziende B2B e B2C in vari settori, e le sue campagne sono state citate da media autorevoli come TechCrunch, AdWeek, NY Times e altri per l’uso creativo di marketing digitale e PR.

Autore del blog The Future Buzz, uno dei blog più popolari sul web su strategie di digital marketing/PR, Adam Singer porterà ad SMXL Milan 2016 una keynote presentation sulle strategie per creare visibilità di lungo termine e buzz organico per brands, business e arte in una società mediatizzata


Ann Stanley

Ann Stanley

Enterprise Campaign Manager

Anicca Digital

Ann Stanley is the founder and MD of Anicca Digital, with over 15 years’ experience of online marketing. She is Google AdWords Accredited and a chartered marketer.

Ann provides consultancy, training and implementation of a range of digital marketing services including; strategy/planning, analytics/auditing, website design/development, ecommerce marketing, SEO, PPC, email marketing, affiliate marketing, and social media.

Ann speaks at local, national and international events on a range of digital marketing subjects but specialises in practical tips on using AdWords, Search, ecommerce and marketing automation.


Christian Stanzial

Christian Stanzial

Cofounder

AP Consulting

Dopo una Laurea in Informatica con una tesi sui modelli di Business Process applicati al settore sanitario, e dopo diverse esperienze come programmatore e consulente informatico per piccole e medie aziende italiane, nel 2001 inizia la collaborazione con AP Consulting, una realtà consulenziale attiva nel settore informatico e gestionale con clienti in Italia e Albania. Nel 2006 ne diventa Socio e dal 2007, affascinato dal web marketing e dalle possibilità offerte dal digitale, crea una nuova area aziendale dedicata allo studio di strategie digitali per aziende. Oggi è un Consulente Strategico B2B, attivo da oltre 10 anni in forum e convegni nazionali dove è stato spesso anche moderatore.


Jim Sterne

Jim Sterne

Chairman

Digital Analytics Association

Jim Sterne is an international consultant focused on measuring the value of the online marketing for creating and strengthening customer relationships since 1993. Sterne has written seven books on using the Internet for marketing, produces the eMetrics Summit – <a href="www.emetrics.org">www.emetrics.org</a> and is co-founder and current Chairman of the Digital Analytics Association – <a href="www.DigitalAnalyticsAssociation.org">www.DigitalAnalyticsAssociation.org</a>


Fabio Sutto

Fabio Sutto

Digital Strategist and Owner

Performance Based IT

Opera nel web dal 1998, inizialmente come sviluppatore server-side. L’evoluzione professionale lo avvicina ai motori di ricerca, quindi al web marketing e al web 2.0.Dal 2004 al 2007 è stato web marketing specialist in alcune tra le più note web agency italiane e straniere.Dal 2007 è uno dei web marketing specialist indipendenti più noti in Italia, opera in settori ad alta competizione come il turismo, l’immobiliare e l’automotive ed è relatore nei principali eventi formativi dedicati agli specialisti del web.Dal 2010 percorre l’Italia per seguire in coaching diverse web agency
e curare le performance di vari e-commerce.Ha dato il suo contributo ad alcuni dei libri di settore di maggiore successo
e considera la concretezza e l’orientamento ai risultati i suoi principali punti di forza.


Ricardo Tayar

Ricardo Tayar

CEO & Founder

Flat 101

Co-fundador y CEO de Flat 101, empresa especializada en el diseño, desarrollo y optimización (CRO) de negocios digitales.

Especializado en las disciplinas digitales que intervienen en conversión en negocios digitales: transformación digital, analítica digital, UX, research, SEO y CRO.

Flat 101, con un equipo de 40 personas, está presente en Madrid, Barcelona, Zaragoza y Londres, habiendo desarrollado en los últimos años más de 100 proyectos digitales, enfocados a la mejora de conversión y a la explotación del negocio digital.

Autor del primer estudio sobre conversión en e-commerce y negocios digitales españoles, que fue publicado en 2016 y que puede descargarse gratuitamente aquí: https://www.flat101.es/estudio-conversion-e-commerce-espanoles-2016/

Certificado en UX y con especialización en UX Research por el prestigioso Nielsen / Norman Group.


Valentina Tortolini

Valentina Tortolini

Bytek Marketing

Valentina Tortolini è Head of Data Analysis in ByTek Marketing e ricercatrice in statistica ed econometria presso l'IMT di Lucca nell’unità di ricerca AXES che si occupa dell’analisi di sistemi economici complessi.

I suoi interessi di ricerca sono legati principalmente ai temi dell’innovazione e delle dinamiche industriali con particolare attenzione al mercato farmaceutico. Dal 2014 collabora con il centro di ricerche indipendente CERM svolgendo attività di ricerca su dinamiche di mercato e regolazione nel settore farmaceutico italiano ed europeo.

In passato ha collaborato con CMC labs per la definizione di modelli predittivi per la divisione Corporate c/o Intesa San Paolo, Roche per l’analisi dei registri AIFA, Confservizi Toscana per lo sviluppo di modelli econometrici per l’analisi delle public utlities, con il Dipartimento di Statistica G.Parenti dell’Università di Firenze.


Matteo Zambon

Matteo Zambon

Partner

In Risalto

Amministratore di In Risalto e fondatore di <a href="http://www.tagmanageritalia.it">Tag Manager Italia</a> il primo progetto italiano di training su Google Tag Manager, Matteo Zambon ha oltre dieci anni di esperienza come web developer senior, ai quali affianca una forte specializzazione in ambito SEM e SEO, con certificazione Google Partners e Google Analytics.

Rising Star nella sezione Analytics della Community di Google Italia, ha ideato e sviluppato diversi progetti strutturati di system integration, tra cui “IRMA” – il primo servizio pubblico in Italia di prenotazione mezzi per il trasporto pubblico a chiamata via SMS. Grande appassionato di Google Tag Manager, si occupa dell’implementazione di strategie digitali strutturate, dove è necessaria l’unione di competenze SEO/SEM e di sviluppo “full-stack” di software web.

É autore del primo libro in italiano su GTM (&quot;Google Tag Manager per principianti&quot;), di cui è uscita recentemente anche l'edizione in lingua inglese. Partecipa come relatore ai principali eventi di web marketing italiani; il suo speech all'ADworld Experience 2016 è risultato il secondo classificato assoluto

per gradimento da parte dei partecipanti.

We use cookies to provide you with the best possible experience on our website. By utilising our website you agree to the placement of cookies on your device. Find out more