Milan | November 14-15, 2017

Speakers


Marco Biagiotti

Marco Biagiotti

Project Leader

Telemaco

Top Contributor della Community AdWords ufficiale italiana, è amministratore delegato di Telemaco, agenzia di consulenza di marketing digitale di Firenze con ramificazioni anche in Marocco. Nel 2007 ha ideato Automoticon, piattaforma di direct marketing per il settore automotive. Ha scritto anche un manuale sull’uso avanzato e integrato delle Google Apps.


Paolo Dello Vicario

Paolo Dello Vicario

Co-founder

Bytek Marketing

Paolo Dello Vicario è COO di ByTek Marketing, azienda attiva nell’Inbound Marketing, con approccio data driven. Relatore nei principali eventi di digital marketing in Italia, è coordinatore scientifico del Master in Growth Hacking di TAG Innovation School. Ingegnere Meccanico, cerca di trovare un nesso fra il suo percorso di studi e la sua attività lavorativa. Scout praticamente da quando ne ha memoria, cerca di portare questo approccio anche nel lavoro.


Daniele Donzella

Daniele Donzella

Digital Marketing Consultant & Analyst

Altura Labs

Head of Digital and Partner in Sensibus (specialty food ecommerce americano) è stato scelto da Google come regional trainer su AdWords e Analytics per l‘Italia. Per conto del motore di Mountain View ha già svolto nel nostro paese numerose sessioni di formazione sulle funzionalità avanzate di queste piattaforme. E’ anche project manager e trainer per Altura Labs, media company indipendente attiva sul mercato europeo con un network multilingua che conta oltre 1 milione di utenti mensili.
Può vantare diversi anni d’esperienza nella gestione di piani di comunicazione digitali a 360° e nell’implementazione avanzata di soluzioni web analytics per clienti di rilievo nazionale ed internazionale cross-industry.

Attualmente si occupa di consulenza e sviluppo degli asset digitali sia per le property del network Altura Labs che del parco clienti, e dei moduli formativi della business unit Altura Educational relativi all’affiliate marketing, Google Adwords e web analytics. Daniele Donzella è altresì a capo dell’area digitale di Sensibus LLC, e-commerce di specialty food per il mercato statunitense.


Joe Doveton

Joe Doveton

Conversion Services Director

Fresh Egg

Can conversion optimisation work for small businesses? How do you move to a dynamic approach to design whilst juggling multiple other digital marketing workflows? How do you start and manage a CRO programme with little time and low resources? In this hands-on session Joe Doveton shows you the tools, technology and tricks to get a CRO programme flying with minimal resources but still get maximal results.


Bryan Eisenberg

Bryan Eisenberg

Online Marketing Pioneer & Best-Selling Author

Eisenberg LLC

Bryan Eisenberg is the co-founder of the Digital Analytics Association and the co-author of the Wall Street Journal, Business Week, USA Today and New York Times bestselling books “Call to Action”, “Waiting For Your Cat to Bark?”, “Always Be Testing” and “Buyer Legends.”.
Bryan Eisenberg is an internationally recognized authority and pioneer in online marketing, improving conversion rates, persuasive content and persona marketing, and helping organizations (including General Electric, Google, Dell, HP, NBC, Universal, WebEx etc) improve their customer experiences and sales. Bryan was been recognized by eConsultancy members as one of the top 10 User Experience Gurus, by LinkedIn as a Retail Influencer and he is also an IBM Futurist, he was selected as one of the inaugural iMedia Top 25 Marketers, and a Marketing Edge Rising Star Award winner.


Enrico Ferretti

Enrico Ferretti

Web Marketer & Digital Strategist

Secret Key

Digital Marketer di lunga data e fondatore di Secret Key Web Agency. Con il suo team aiuta a far crescere il business di grandi aziende, multinazionali e start up, partendo dalla pianificazione di una corretta strategia digitale, costruendo un brand forte e sviluppando un solido canale di acquisizione clienti. Insegna presso vari corsi e master ed è relatore durante i principali eventi e corsi nazionali dedicati al Web Marketing.


Karl Gilis

Karl Gilis

International speaker

AGConsult

According to PPC Hero, Karl is the number 3 most influential conversion expert in the world. He’s the G in AGConsult, a Belgium-based usability and conversion optimization company. He’s been making websites more successful since 2001. Always based on user research & facts.
Karl’s mission in life is to cure people that do online marketing based on gut feeling and opinions.
Karl teaches at several universities in Belgium, speaks at conferences all over the world and is a top rated trainer at CXL Institute. He’s also known as the ‘UX comedian’. He works for companies such as Suzuki, TUI, Sony and Carglass.


Marketa Kabatova

Marketa Kabatova

Marketing strategist

uLab

Markéta fights tirelessly for more efficient PPC campaign in the Czech Republic. At Webnode she took care of campaigns in 25 languages, at Google she helped to grow export clients. And what’s she doing now? She founded uLab, an agency where they help companies not just with international PPC campaigns, but to develop their business. Besides she organizes one of the top PPC events in her country PPC camp.


Michael King

Michael King

Founder and Managing Director

iPullRank

An artist and a technologist, all rolled into one, Michael King is the Founder and Managing Director of iPullRank, an agency specializing in performance marketing. Mike consults with companies all over the world, including brands ranging from SAP, American Express, HSBC, SanDisk, General Mills, and FTD, to a laundry list of promising startups and small businesses.


Srikant Kotapalli

Srikant Kotapalli

Head of Product

VWO

Srikant heads Product @ VWO, a leading A/B Testing & Conversion Optimization Platform provider. He has more than 9 years of experience in Consulting and Product development for clients primarily in Retail and e-commerce. He enjoys learning and sharing his knowledge about how experimentation can be the next big growth lever for online businesses.


Gianpaolo Lorusso

Gianpaolo Lorusso

Founder, ADworld Experience

Chairman, eMetrics Milan

Ha iniziato ad interessarsi ai motori di ricerca già a fine anni novanta, occupandosi di progetti web per importanti gruppi aziendali nazionali e internazionali.Partner certificato Google dal 2005, nel 2012 ha ideato ADworld Experience, che è subito diventato l’evento italiano più importante per il Search Engine Advertising. Dal 2008 si interessa di User eXperience, progettando architetture informative ed eseguendo test di usabilità. Nel (poco) tempo libero cura Sito-Perfetto.it, il primo E-book condiviso italiano sul web marketing, aggiornato da alcuni noti professionisti Internet nazionali.


Alessandro Martin

Alessandro Martin

Head of SEO

Reprise Media Italy

8+ years’ of experience in the SEO and Web Analytics fields doing SEO consulting for big brands and managing SEO teams. Renowned member of the Italian SEO community, frequent speaker on SEO, Conversion Rate Optimization and Web Analytics. He’s also the author of one of the most famous free keyword suggestion tool Übersuggest.


Lee Odden

Lee Odden

CEO

Top Rank Marketing

Lee Odden is a digital marketing strategist, author, speaker and CEO of TopRank Marketing , a digital marketing agency serving clients like Dell, LinkedIn and Virgin with content, search, social media and influencer marketing consulting. Cited by the Wall Street Journal, The Economist and Forbes for his marketing expertise, Lee has evangelized an integrated approach to marketing and PR at nearly 200 speaking events in 14 different countries and through an award winning blog at toprankblog.com


Luca Orlandini

Luca Orlandini

Consulente di marketing

Futura Immagine

Luca Orlandini è un consulente di marketing specializzato nell’acquisizione di clienti via internet con oltre 10.200 ore di esperienza nello sviluppo di landing page e progetti di lead generation per PMI. Il suo lavoro consiste nell’intervenire sulle giuste “leve di comunicazione” che permettono ai messaggi di ottenere più successo, superando la competizione sul prezzo e creando solide barriere d’entrata per la concorrenza.
A differenza di altri marketer che riprendono e adattano strategie e tecniche sviluppate sul mercato anglosassone, Luca ha ridefinito lo standard di una “Landing Page Efficace” per il mercato italiano, sviluppando il modello strategico OggiVinciTu.
Oggi continua ad occuparsi di consulenza e per le piccole e medie imprese e aiuta gli imprenditori a comunicare meglio e sopratutto a comprendere quali attività sono prioritarie per il conseguimento dei loro obiettivi di marketing. Il suo libro “Landing Page Efficace”, a poco più di un anno dalla pubblicazione, risulta ad oggi il libro di web marketing meglio recensito in Italia.


Hazjier Pourkhalkhali

Hazjier Pourkhalkhali

Global Lead, Optimization Strategy

Optimizely

Hazjier Pourkhalkhali is one of the leading global experts in the field of Experimentation and Personalization. Hazjier previously led Optimizely’s Global Strategy Consulting teams, advising companies including Microsoft, IBM, the New York Times, CNN, eBay, and many others. Today Hazjier is Optimizely’s Head of Strategy, where he leads Product Strategy, Pricing and Packaging, and Customer Experience.


Valentin Radu

Valentin Radu

CEO & Founder

Omniconvert

In the professional life, I’ve always been a multi-tasker.
From insurance rep to data scientist, from radio entertainer to sales trainer, I’ve always been chasing new ideas, trying to set my enthusiasm on fire.
At this moment, I am growing Marketizator.com – a conversion rate optimization platform that aims to be world’s easiest integrated solution to improve conversions.


Andrea Saletti

Andrea Saletti

Web Marketing Manager – CRO and Neuromarketing Specialist

Pronesis

Web marketing manager di Pronesis srl. Consulente e formatore di strategie digitali, neuromarketing e scienza della persuasione applicate al web. Autore del libro “Neuromarketing e scienza cognitive per vendere di più sul web”, è da anni relatore ai più importanti eventi di web marketing nazionali sul tema della psicologia digitale.


Christina Sanders

Christina Sanders

Enterprise Campaign Manager

97th Floor

Christina Sanders is an enterprise campaign manager at 97th Floor, a full-service digital marketing agency. She creates and oversees marketing campaigns for enterprise-level clients and manages an integrated team of marketers, copywriters, and designers. She has 6 years of experience in marketing and communications with expertise in SEO, content marketing, CRO, email marketing and social media marketing. Her experience includes a wide span of clients and industries from Fortune 500 companies to Silicon Valley startups.


William Sbarzaglia

William Sbarzaglia

Digital Marketing

Intera

William si occupa di web dal 2000: ha iniziato con progetti e-commerce finendo poi per appassionarsi al mondo della SEO.
Ha lavorato con realtà importanti come Lamborghini, Parlamento Europeo, Istat.
Il suo percorso professionale lo ha portato quasi naturalmente ad approfondire in dettaglio tematiche legate al web marketing e alle analytics, con un particolare interesse per il real time marketing e la marketing automation.


Cyrus Shepard

Cyrus Shepard

SEO, Online Marketing, and Digital Publisher

Fazillion

Lead SEO and Strategist for several projects, both proprietary and client sites. I work with large brands and complex website properties to increase sustainable search engine visibility. I have broad experience increasing online market share for several reputable organizations across varied industries. I focus on creative best practices and long-term sustainable growth.


Adam Singer

Adam Singer

Analytics Advocate

Google

Adam Singer è Analytics Advocate a Google, speaker su temi di marketing, media e PR, startup adviser e blogger. Nel corso della sua carriera ha disegnato strategie di online marketing per aziende B2B e B2C in vari settori, e le sue campagne sono state citate da media autorevoli come TechCrunch, AdWeek, NY Times e altri per l’uso creativo di marketing digitale e PR.

Autore del blog The Future Buzz, uno dei blog più popolari sul web su strategie di digital marketing/PR, Adam Singer porterà ad SMXL Milan 2016 una keynote presentation sulle strategie per creare visibilità di lungo termine e buzz organico per brands, business e arte in una società mediatizzata


Ann Stanley

Ann Stanley

Enterprise Campaign Manager

Anicca Digital

Ann Stanley is the founder and MD of Anicca Digital, with over 15 years’ experience of online marketing. She is Google AdWords Accredited and a chartered marketer.
Ann provides consultancy, training and implementation of a range of digital marketing services including; strategy/planning, analytics/auditing, website design/development, ecommerce marketing, SEO, PPC, email marketing, affiliate marketing, and social media.
Ann speaks at local, national and international events on a range of digital marketing subjects but specialises in practical tips on using AdWords, Search, ecommerce and marketing automation.


Ricardo Tayar

Ricardo Tayar

CEO & Founder

Flat 101

Co-fundador y CEO de Flat 101, empresa especializada en el diseño, desarrollo y optimización (CRO) de negocios digitales.

Especializado en las disciplinas digitales que intervienen en conversión en negocios digitales: transformación digital, analítica digital, UX, research, SEO y CRO.

Flat 101, con un equipo de 40 personas, está presente en Madrid, Barcelona, Zaragoza y Londres, habiendo desarrollado en los últimos años más de 100 proyectos digitales, enfocados a la mejora de conversión y a la explotación del negocio digital.

Autor del primer estudio sobre conversión en e-commerce y negocios digitales españoles, que fue publicado en 2016 y que puede descargarse gratuitamente aquí: https://www.flat101.es/estudio-conversion-e-commerce-espanoles-2016/

Certificado en UX y con especialización en UX Research por el prestigioso Nielsen / Norman Group.


Valentina Torlini

Valentina Torlini

Bytek Marketing

Valentina Tortolini è Head of Data Analysis in ByTek Marketing e ricercatrice in statistica ed econometria presso l’IMT di Lucca nell’unità di ricerca AXES che si occupa dell’analisi di sistemi economici complessi.
I suoi interessi di ricerca sono legati principalmente ai temi dell’innovazione e delle dinamiche industriali con particolare attenzione al mercato farmaceutico. Dal 2014 collabora con il centro di ricerche indipendente CERM svolgendo attività di ricerca su dinamiche di mercato e regolazione nel settore farmaceutico italiano ed europeo.
In passato ha collaborato con CMC labs per la definizione di modelli predittivi per la divisione Corporate c/o Intesa San Paolo, Roche per l’analisi dei registri AIFA, Confservizi Toscana per lo sviluppo di modelli econometrici per l’analisi delle public utlities, con il Dipartimento di Statistica G.Parenti dell’Università di Firenze.

We use cookies to provide you with the best possible experience on our website. By utilising our website you agree to the placement of cookies on your device. Find out more