Milan | November 7th, 2016

ATTENTION! You are currently viewing information about eMetrics Summit Milan 2014! Return to this year’s page.

Miriam Bertoli

Miriam Bertoli

Web Marketing Consultant

www.miriambertoli.com

Miriam Bertoli (www.miriambertoli.com) is a trainer and web marketing consultant since 2000, with a particular focus on small and medium enterprises.
Bring in any project the vision, skills and the pleasure of “doing” to bring results.
Usually she is involved as a speaker and moderator at events and seminars about the topics of digital marketing. Holds seminars and training courses for business to associations (Unindustria Treviso, CNA Bologna, CNA Emilia Romagna, Unindustria Rome) and universities (IULM, Ca Foscari University of Venice, University of Genoa).
Since 2004 she writes for her blog ( www.miriambertoli.com),she published in 2012 “Web marketing for PMI” (www.miriambertoli.com/web-marketing-per-le-pmi) (Hoepli editor) a web marketing manual for Small and Medium Enterprises.
Inside the book “Social Media Marketing” (Hoepli editor) she wrote the chapter on Web marketing and Usability.
She is one of the founders of the group Northeast Girl Geek Dinners.


Fabio  Bistoncini

Fabio Bistoncini

Founder

Fb & Associati

Nato a Roma, frequenta il liceo classico Ennio Quirino Visconti e si laurea in Giurisprudenza presso l’Università “Luiss Guido Carli” di Roma. Inizia a lavorare (1991) nel settore del Public Affairs e Lobbying in SCR Associati, società leader in Italia nel settore delle Relazioni Pubbliche. In seguito diventa responsabile delle Relazioni Istituzionali per tutti i clienti delle agenzie del gruppo Shandwick in Italia.
Nel 1996 ha fondato la Fb & Associati, una delle più importanti società di advocacy e lobbying, di cui attualmente è Amministratore Delegato. Ha frequentato il Corso di Studi Superiori Legislativi organizzato dalla Scuola di Scienza e Tecnica della Legislazione dell’I.S.L.E., Istituto per la documentazione e gli studi legislativi, conseguendone il relativo diploma. Docente in Master e Corsi di Formazione, ha collaborato con il Dipartimento di Economia aziendale dell’Università degli Studi di Pisa e con la Facoltà di Scienze Politiche dell’Università di Milano.
Dal 2003 al 2007 Vice Presidente FERPI (Federazione delle Relazioni Pubbliche Italiana). Dal 2007 al 2009 ha gestito la delega alle relazioni istituzionali e ai rapporti con le altre associazioni del settore della comunicazione.
La stessa delega gli è stata attribuita nel corso dell’attuale Presidenza.
Autore di numerosi articoli, ha di recente scritto un saggio, Venti anni da “sporco” lobbista, pubblicato da Guerini Associati nel settembre 2011.
Ha un suo blog (www.sporcolobbista.it) dove approfondisce temi e notizie sul lobbying e sulla comunicazione.


Federico Calore

Federico Calore

Sr. Web Analyst

Nike

Dagli uffici nel quartier generale olandese di Nike ad Amsterdam, in qualità di responsabile Web Analytics per la zona EMEA, coordina le attività di analisi ed A/B testing per l’ottimizzazione del business e della customer experience dell’eCommerce Nike.com (21 Paesi e 8 lingue).
Già durante gli studi di Economia e Commercio si interessava di internet e promozione online.
Inizia nel 2004 come specialista web marketing per Travelante.com, un’agenzia di prenotazioni hotel online, e gestisce le campagne di keyword advertising e l’ottimizzazione delle conversioni.
Successivamente continua ed approfondisce la sua formazione lavorando in una nota agenzia di consulenza e servizi di web marketing nella zona di Padova.

Si trasferisce in Olanda dove lavora come business analyst per Spil Group, azienda leader nella produzione e pubblicazione di giochi online.

Torna alla consulenza fondando nel 2008 un’agenzia di web marketing con un gruppo amici e colleghi.
Segue clienti prevalentemente italiani in molti settori diversi e soprattutto nel turismo: Pirelli Tyres, Audi Italia, Berto Salotti, Nicolaus Tours, Alltours, Ambiente viaggi, Titanka!, tra gli altri.

Specializzato ormai nella web analytics, lavora per due anni come Digital Business Analyst per Vodafone The Netherlands, prima di approdare finalmente in Nike nel 2013.


Giovanni Cappellotto

Giovanni Cappellotto

eCommerce Consultant & Web Marketer

Ha sempre lavorato nella vendita, per necessità e per passione. Ha conosciuto tutti i settori, affondando le mani nel lavoro direttamente con aziende, contribuendo al successo di molti prodotti e di molte campagne, provando direttamente quanto difficile sia assumere il giusto punto di vista e quanto conti avere attitudine ed inclinazione alla vendita. Dal 2007 racconta quello che sa nel suo blog e fa consulenza ad imprese che vogliono affrontare progetti di vendita, online ed offline. Autore con Daniele Vietri del libro eCommerce, pubblicato d Hoepli, è convinto che la stessa parola eCommerce perderà rapidamente di significato. Crede che stiamo tutti vivendo la più grande rivoluzione imprenditoriale trainata dalla tecnologia e che è i modi di vendere, online ed offline, siano ancora tutti da scoprire. Per questo non finisce mai di studiare, di provare e di imparare.


Giacomo Capra

Giacomo Capra

Head of Digital

fullPlan – Gruppo FullSix

Da sempre appassionato di tutto ciò che riguarda il mondo online e in particolare di tutto ciò che riguarda lo studio del comportamento degli utenti sulla rete, nel 2008 ha la fortuna di entrare a far parte di Sems dove espande le sue competenze sul mondo search e web analytics. La volontà di estendere le proprie competenze anche verso altre aree lo porta nel 2011 in LBi dove resta per circa 2 anni prima di tornare in Sems (ora fullPlan) nel 2013. In fullPlan, come responsabile delle aree search, social, media e web analytics, si occupa di sviluppare strategie di digital marketing multicanale in integrazione con il resto del Gruppo FullSix.


Gian Caprini

Gian Caprini

Global Senior Consultant, Digital Marketing

Expedia

Italian born and London adopted Gian Caprini is a multilingual digital marketing expert, he is specialized in technical and editorial search engine marketing optimization, content strategy and social media integration. He has been developing multichannel campaigns for SMEs, Startups and several established international brands such as SKY, Santander, The Guardian and others. After a few years at one of the top digital marketing agencies in London, he moved to Microsoft in the Online Services business division where he has been leading the Search and Social Media marketing strategy across the EMEA region. He recently joined Expedia Inc., as global senior consultant he provides strategic recommendations to several top airlines and some of the largest global travel websites powered by the Expedia Affiliate Network technology.


Sean Carlos

Sean Carlos

President

Antezeta

Born in Providence, RI, USA, Sean Carlos received a degree in Physics with honors from Bates College in Maine, USA. As a consultant and teacher of Digital Marketing, he helps companies to optimize their business results through online channels. He is particularly passionate about SEO, Social Media and Digital Analytics. Sean teaches at Milan’s Bocconi University and contributes to various publications including Search Engine Land and Marketing Land. In the early 90s, on behalf of the Los Angeles County Museum of Art Sean developed an enterprise search application, from text indexing to retrieval. After a career at HP, he was IT Manager at real estate portal CasaClick.it, part of the Pirelli group. In 2006 he founded Antezeta Digital Marketing. Sean speaks English, Italian and German. He is Chairman of SMX Milan 2013.


Daniela  Cerrato

Daniela Cerrato

Digital Manager

Donnamoderna.com


Andrea Cerri

Andrea Cerri

Group Digital Comunication Manager

BTicino

Andrea è un umanista con una insolita passione per le statistiche. Laureato in Lettere e con un Master in Marketing al Politecnico, ha cominciato la sua esperienza in Dun & Bradstreet nel 1998 sui temi del CRM.

Dal 2006 è responsabile per la strategia e lo sviluppo dei progetti digitali di BTicino e del gruppo Legrand.Negli ultimi due anni si è dedicato particolarmente alle tematiche di misurazione delle performance nei Social e nel Digital Advertising.


Anna  Covone

Anna Covone

Video Strategist

Anna lavora come freelance e si occupa di Video Marketing. È anche una vlogger e blogger, oltre che moderatrice della sezione YouTube del Forum GT, uno dei più attivi forum italiani dedicati al Web Marketing. Progetta e sviluppa strategie per aziende che desiderano ottenere traffico e conversioni grazie ai video. La sua specialità è lo YouTube Marketing e cura un blog dedicato interamente a questa disciplina: dall’utilizzo corretto degli strumenti della piattaforma fino alla SEO per YouTube.


Alberto D’Ottavi

Alberto D’Ottavi

Digital innovation

Journalist, blogger, lecturer, entrepreneur and avisor, Alberto deals with culture, society and research on Technology, Media, and the Internet since 1991. He created Infoservi, his business blog, at the end of 2005. Author of three books, including one on Web 2.0 and Social Media published at the end of 2006. He has been among the 1,000 Twitter Top Tech Influencers Worldwide by Edelman in 2010 and listed by Wired.it among the 50 Italians to follow on Facebook in 2011. Alberto co-founded one of the first European Social Commerce start-ups, nominated “Cool Vendor in E-Commerce” by Gartner, Inc. and winner of Premio Nazionale dell’Innovazione by the President of Repubblica Italiana in 2012. He is often mentor, advisor and member of the jury in a number of start-up initiatives, from Startupweekend up to ST Microelectronics’ Innovation Cup and others.


Luca  De Dominicis

Luca De Dominicis

Direttore Marketing Spe

Gruppo Monrif

Direttore Marketing di Spe, azienda facente capo a Monrif Group, si occupa da anni di marketing e comunicazione con particolare riferimento ad aziende editoriali e concessionarie di pubblicità. Nel gruppo Monrif ha contribuito allo sviluppo del progetto digitale Quotidiano.net


Andrea De Marco

Andrea De Marco

CTO and Research&Development team coordinator

BitBang

CTO and Research&Development team coordinator @BitBang since 2003.
Adj Prof of Marketing @Computer Science Bologna University. Statistician Data&Visualization Scientist. Current research areas: Customer recognition, Attribution modelling, Multichannel analytics. Main skills: Problem Solving, Data Mining, Digital Analytics, Information Aesthetics.


Elisa De Portu

Elisa De Portu

Marketing Manager

Diennea – Magnews


Girolamo De Rada

Girolamo De Rada

Avvocato

Studio Legale De Rada

Esercita la professione di avvocato dal 1994.
Autore di oltre un centinaio di pubblicazioni su riviste giuridiche e di informatica (Diritto Industriale, Diritto dell’Informazione e dell’Informatica, Internet News E-Business News, ecc), Girolamo De Rada ha partecipato, in qualità di relatore, a numerosi convegni in materia di diritto e nuove tecnologie (privacy, firma elettronica, commercio elettronico, outsourcing informatico, ecc.). Ha ricoperto l’incarico quale Professore a contratto di “informatica generale” presso l’Università degli Studi di Pavia, e docente di “Informatica giuridica”. Ha collaborato alla redazione Commentario alla L. 31 dicembre 1996 n° 675 (la prima legge sulla privacy italiana) a cura di Ettore Giannantonio e Vincenzo Zeno Zencovich.
Girolamo ha redatto l’appendice giuridica del libro “E-mail@work La posta elettronica in azienda” scritto da Whelan Jonathan nonché l’appendice giuridica del libro “Web Analytics, le metriche, gli strumenti, le analisi” da Davide Vasta.


Stefania Di Serio

Stefania Di Serio

Presidente

Commissione Internazionale IT&Innovation – UITP

Si è laureata in ingegneria dei trasporti e ha iniziato la sua esperienza lavorativa nella Pubblica Amministrazione nel 1993 presso l’Azienda di trasporto pubblico di Bologna. Ha lavorato per diverse Aziende di Trasporto in Italia applicando l’innovazione nel settore della mobilità. E’ un’entusiasta della tecnologia e lavora perchè l’innovazione e i digital media rendano positiva l’esperienza della mobilità
E’ presidente della Commissione Internazionale IT&Innovation di UITP (Associazione internazionale del trasporto pubblico e valutatrice per la Commissione Europea nel settore della Ricerca


Claudio Gagliardini

Claudio Gagliardini

Webmarketing Specialist

Seidigitale.com

Webmarketing Specialist, Social Media Expert, consulente, formatore e relatore per aziende, professionisti e organizzazioni. Socio della digital agency seidigitale.com Cremona, progetta e cura strategie di Comunicazione & Marketing online, con particolare riferimento ai settori del turismo, food, automotive e real estate.
Opera nel settore da oltre 10 anni, partendo da esperienze in ambito turistico/ricettivo che lo hanno iniziato, prima ancora dell’avvento del web, a settori altamente competitivi e all’utilizzo di canali non convenzionali per competere con budget limitati, anche al di fuori dei confini nazionali. Successive esperienze nel settore del Real Estate e dell’Automotive, lo hanno poi spinto a confrontarsi con budget molto più importanti.
Conosciuto su Twitter come @Cla_Gagliardini, è stato tra i primi in Italia a riconoscere le potenzialità delle piattaforme sociali nell’ambito di un approccio al webmarketing che, partendo rigorosamente dalla SEM e dalla SEO, integri i social come strumenti di dialogo, di coinvolgimento e di relazione.
Il suo studio costante della rete e delle sue dinamiche e risorse, lo porta spesso ad essere chiamato a tenere speech e docenze presso corsi, workshop ed eventi di livello nazionale.


Tommaso Galli

Tommaso Galli

Managing Director InTarget Intelligence

InTarget Group

Managing Director di InTarget Intelligence, si occupa da anni di Digital Intelligence e data-driven marketing. Affianca il Management di brand e aziende nella definizione delle strategie di marketing e comunicazione online e nell’ottimizzazione degli investimenti sul mezzo.


Lisa Guerrini

Lisa Guerrini

SEO Strategist

La sua love story con il web nasce nel 2007, quando entra nello staff di Pensareweb, in qualità di copy multilingua (italiano, inglese, francese e tedesco) per curare la linea editoriale e i contenuti di una serie di blog turistici e aziendali. I CMS WordPress e Joomla! Le hanno messo la pulce nell’orecchio. Ha scoperto il potere dei metatag, si è avvicinata al concetto di volumi di ricerca, analisi keyword, UX e ha iniziato a giocare con Google per scalare le Serp. La curiosità e la formazione continua l’hanno portata a diventare una professionista SEO, sempre attenta all’evoluzione dei social network e della comunicazione online.
Oggi a distanza di 7 anni, lavora in GroupM, gruppo WPP, come SEO Strategist, supportata da uno staff di ottimi collaboratori, studia e mette in pratica strategie integrate SEO/SSO per aumentare la visibilità online di grandi Brand.
E’ autrice della sezione Tech – il Giornale.it, relatrice del WebReevolution, Festival del Web Marketing organizzato da GT Idea, presente su quasi tutti i social, ma con un debole per Twitter – @lisaguerrini.


Fabiano  Lazzarini

Fabiano Lazzarini

Media e Strategy Manager

Casa.it


Jarvis Macchi

Jarvis Macchi

Digital Communication Consultant

Journalist, digital communication consultant is now Global Digital PR Manager for a major made in Italy luxury brand. He’s the author of “Luxury 2.0, the new digital strategy of luxury brands” (Lupetti Edizioni – 2010), and “Luxury 2.0, digital evolution” (Lupetti Edizioni – 2013). He worked for publications like, among others, La Stampa, Italia Oggi, Capital, Libero Quotidiano, Panorama Economy. He was guest professor for fashion and luxury master classes about digital marketing in Domus Academy, Istituto Marangoni, IED.


Russell McAthy

Russell McAthy

Director of Strategy

BlueGlass Interactive

Russell’s role at BlueGlass (www.blueglass.co.uk) as Director of Strategy allows him to work closely with clients to drive their multi-channel digital performance forward. Providing them with an understanding of WHY things happen and then how they can improve to drive incremental revenue.

Russell has been in digital for 10+ years. Originally a web analyst he has managed all digital channels whilst in roles within inhouse, agency and consultancy’s.
He has worked with clients such as Sony, Sky, RSA, MoreThan and EA on their digital strategies. Responsible from budgets from Startup’s to €50 Million+ he has supported businesses to plan in the multi-channel landscape.


Dario  Melpignano

Dario Melpignano

CEO

Neosperience

CEO & Founder at Neosperience, entrepreneur and child of the internet, I invented Neosperience – The Digital Customer Experience: the first platform that takes customer experience to the next level to let organizations increase customer satisfaction, extend their brand, increase sales.
Validated by global and highly demanding organizations, Neosperience delivers digital customer experiences across smartphones, tablets, smart TVs and the web, where location, identity, relationships and intentions increase customer engagement and sales.
In 2013 Gartner awarded Neosperience as Cool Vendor 2013: the most important acknowledgement by the world’s leading information technology advisor.
Neosperience won 2013 Red Herring Top 100 Global and 2012 Top 100 Europe awards as the most innovative, unique and promising player chosen on criteria such as technology innovation, quality of management, financial performance, execution of strategy, and disruption.
In 2013 I also personally won the Innovation Italy Award.
In my 20+ years career I have helped companies around the world in a number of industry sectors transforming their ICT strategy into business strategy, providing advisory, design and technology, based on my understanding of why and how the proper adoption of digital technologies delivers outstanding business performances


Marcello Miradoli

Marcello Miradoli

Digital Department Director

Wolters Kluwer Italia


Neil Patel

Neil Patel

Co-founder

Crazy Egg

Neil Patel is the co-founder of Crazy Egg, Hello Bar and KISSmetrics. He helps companies like Amazon, NBC, GM, HP and Viacom grow their revenue. The Wall Street Journal calls him a top influencer on the web, Forbes says he is one of the top 10 online marketers, and Entrepreneur Magazine says he created one of the 100 most brilliant companies in the world. He was recognized as a top 100 entrepreneur under the age of 30 by President Obama and one of the top 100 entrepreneurs under the age of 35 by the United Nations. Neil has also been awarded Congressional Recognition from the United States House of Representatives.


Enrico Pavan

Enrico Pavan

Digital Analytics Manager

TSW Strategies

Enrico è Digital Analytics Manager presso TSW Strategies, società specializzata in strategie di Digital Marketing. Laureato in Statistica, da circa 10 anni la sua vita professionale gravita con entusiasmo attorno al mondo della Web Digital Analytics. Da sempre attratto dal mondo della Conversion Rate Optimization e dalle novità di settore, il suo lavoro attuale è volto al miglioramento delle performance dei clienti, integrando attività di analisi ed usabilità tramite test & targeting.
Interessato fin da subito dagli e-commerce, ad oggi mira all’analisi a 360° del comportamento degli utenti, dall’on line all’offline, anche tramite strumenti di Real Life Analytics. Certificato Google Analytics e Web Trends Professional conta, nel corso degli anni: l’apertura di uno dei primi blog verticali sulla digital analytics, alcune pubblicazioni e partecipazioni in riviste ed eventi di settore, docenze presso le principali Università del Veneto e, nel 2014, la nomination ai Digital Analytics Awards.


Andrea Portante D'Alessandro

Andrea Portante D’Alessandro

Marketing and Commercial Director

RAI Net

Graduated in Economics from the University of Bologna and with a M.S. in management from M.I.T. Sloan School, started his professional career in management consulting, with Mckinsey&Co where began to focus on media and then Value Partners. From 1996 to 1999 was Director General of Abril Coleçoes, a JV between Abril and Time Life Books for the direct sale of books, CDs and home entertainment.
Returned to Italy to head all of RAI Trade commercial operations, selling RAI portfolio of rights in Italy and Worldwide. Since 2008 is involved in the digital economy, responsible for Marketing in RAI Net, on behalf of which he seats on the board of Fedoweb and Audiweb.


Sara  Pupin

Sara Pupin

Responsabile Comunicazione/Marketing

Zodio Italia

Una formazione tutta umanistica, dal Liceo Linguistico a Lettere Moderne. Atterra ai tempi dell’università nel mondo dei call center per guadagnarsi la prima indipendenza, ma dopo poco più di un anno nasce l’amore per il web ed il digital. Un amore (corrisposto) che dura ormai da 14 anni, di cui 9 in agenzia e 5 in azienda, cominciando dal SEO, ampliandosi verso il web marketing, espandendo gli orizzonti su una cultura via via più integrata sul cross canale, che ha trovato la sua maturità grazie all’esperienza nel retail. Nel gennaio 2010 prende la guida del digital e della relazione cliente per 4 anni in Bricocenter, sviluppandone la strategia online e mobile ed ottenendo diversi riconoscimenti, come il business case di successo della community “CasaBricocenter”. Da dicembre 2013 ha accolto una nuova sfida, diventando responsabile comunicazione/marketing in Zodio Italia, start up italiana di un’insegna francese del gruppo ADEO, che aprirà in Italia il primo negozio (fisico e digital) nel primo quadrimestre del 2015


Valentina Rampado

Valentina Rampado

Web Analyst

Leroy Merlin

Da poco entrata a far parte del team e-commerce di Leroy Merlin che ha come obiettivo la rivisitazione del percorso di acquisto in un’ottica cross-channel, Valentina Rampado si occupa di Digital Analytics dal 2004: anno in cui ha cominciato a lavorare alla sua tesi di laurea “Valutazione di un progetto di presenza sul web: il caso Snaidero”.
Nel corso degli anni, ha sviluppato diverse competenze tra cui: implementazione piattaforme di Web Analytics, definizione dei KPI, ottimizzazione della conversion rate e della customer experience.
Insieme ad alcuni colleghi del settore, ha da poco cominciato a curare l’organizzazione delle serate Measure Bowling. L’obiettivo è di creare, tra una partita di bowling e l’altra, una community italiana dedicata alla Digital Analytics.


Paolo Ratto

Paolo Ratto

Online Communication Consultant & Trainer

Il blog di Paolo Ratto

Paolo Ratto has been a freelance consultant since 2011. He plans and manages online communication strategies on different market sectors both for companies and for individual professionals. He is considered a Social Web Specialist. In the last five years he has never lost a chance to share highly specialized content about social media dynamics on his personal business blog, paoloratto.blogspot.com, and on the social pages connected to it – e.g. his Twitter account @jul_X. His professional competences, strongly supported by a transversal experience in the field of Web Marketing, allow him to wisely deal with all the phases of digital communication, with special respect to the financial sustainability of its objectives. He frequently gets involved in the role of trainer and speaker at national events and workshops because of his concrete approach to a subject often considered irrelevant and illusive.
He wrote a mini eBook on Social Media ROI (available online for free) and he gave a talk on the very same topic at the Buy Tourism Online 2013 conference in Florence.


James G. Robinson

James G. Robinson

Director, News Analytics

The New York Times

James G. Robinson is the Director of News Analytics at the New York Times, where he helps journalists and editors use audience insights to get smarter about how they produce, promote and publish the Times online. Before joining the Times, he built and ran BaseballLibrary.com, which aggregated dozens of print baseball reference books into a 20,000-page hypertext narrative of baseball history. His first job at the Times was as a product manager, coordinating a complete redesign and expansion of the online travel section, after which he helped build the Times’ overall analytics capabilities as the company’s first director of web analytics. A native New Yorker, James received his master’s degree in Interactive Telecommunications from NYU’s Tisch School of the Arts. He has taught at NYU and Columbia’s School of Journalism.
http://www.akazelig.com


Riccardo Scandellari

Riccardo Scandellari

Founder

NetPropaganda

Si occupa di tecnologie e tecniche di comunicazione orientate al web dal 1998.
Ha gestito e realizzato numerosi progetti online, passando dal posizionamento dei contenuti alla diffusione attraverso blog e social network.
Iscritto all’Albo dell’Ordine dei Giornalisti dell’Emilia Romagna dal 2007.
Autore del libro “Fai di te stesso un brand” sul Personal Branding
Docente per master universitari e aziende.
Fondatore con Rudy Bandiera dell’agenzia NetPropaganda S.r.l.


Marco Serpilli

Marco Serpilli

Founder

Warda


Valeria Severini

Valeria Severini

CEO

Freedata Labs

Valeria has made of her aptitude for research and innovation the key ingredients to her being an entrepreneur. Her pillars are Statistics, Marketing and Economics, whereas Technology and the Web are her passions. She has 25 years experience at the Bocconi University (from where she graduated and taught Statistics) and over 5 years in Nielsen (at the time when only large mainframes existed). The beginning of the 90’s marks the turning point: she establishes Freedata, offering Business Intelligence and Data Mining services; a brand new profession to be invented and learnt from scratch – the first steps are all uphill and strenuous but, then it becomes plain sailing. In 2005 she opens a branch in London for all European projects. It is from London that she perceives the dawn of the UGC and Social Web, the true Marketing revolution. Her strong intuition is that Freedata must become part of this new scenario and innovation becomes the key word. She opens labs to study the metrics needed to understand this new way of approaching Marketing.


Monia Spinelli

Monia Spinelli

Sr. BI Consultant & Social Media Specialist

Stati Generali dell’innovazione


Jim Sterne

Jim Sterne

Chairman

Digital Analytics Association

Jim Sterne is an international consultant focused on measuring the value of the online marketing for creating and strengthening customer relationships since 1993. Sterne has written seven books on using the Internet for marketing, produces the eMetrics Summit – www.emetrics.org and is co-founder and current Chairman of the Digital Analytics Association – www.DigitalAnalyticsAssociation.org


Craig Sullivan

Craig Sullivan

Optimiser of Everything

Craig was recently Director of Optimisation for RUSH Hair, where he looked after optimising visitor behaviour in nice ways for the business and was responsible for a number of technology and testing projects. Craig had previously been with Belron since 2008 (Group company that owns Autoglass), improving the sites for 33 brands in 19 languages around the globe and running a team of optimisers, UX people, SEO specialists and project managers. Craig has been blending a fun mix of Agile, UX, insight, analytics, multi-variate testing and optimisation techniques for several companies over the last 11 years. He has built teams, run projects or used conversion voodoo on the likes of John Lewis, LOVEFiLM, Ocado, Waitrose, Zoopla and a smattering of tech start-ups. He tweets on topics like UX, Neuropsychology, Mobile technology, Persuasion, Copywriting and more as: @OptimiseOrDie. Craig talks regularly at events and is given good feedback from delegates because of his knowledge of his subject area and a wealth of practical tips you can take away and use. He shares a home in Blackheath, London with his two girls and Rolf the Cat and is a part time DJ at weekends for entertainment.


Giorgio Taverniti

Giorgio Taverniti

Founder

GT Idea

È il fondatore della GT Idea e di uno dei più attivi forum italiani dedicati al Web Marketing, SEO e Social Network. Impegnato nell’attività di consulenza, formazione e nella gestione di una community di oltre 100.000 specialisti del Web.
In questi anni ha contribuito alla formazione di oltre 20.000 persone stimolando l’interesse e la crescita dei partecipanti attraverso un’opera quotidiana di condivisione della conoscenza. Dal 2007 collabora con l’Università degli Studi dell’Aquila per il Master in Web Technology e dal 2012 con il Master in Fundraising dell’Università di Bologna. Autore del libro SEO Power per Hoepli.


Francesco  Tinti

Francesco Tinti

Owner

Active Mind

Mr. Francesco Tinti is a Google AdWords and direct marketing expert for small, medium and large (also international) companies in Italy.
Managed over 2-2,5 millions of euros per year in the last three years as freelance.
Distinguishing key points: 1) direct marketing approach; 2) sales and results oriented; 3) 10 years of experience; 4) worked on the most competitive markets and niches.


Julius van de Laar

Julius van de Laar

Digital Media Strategist & Campaigns Consultant

van de Laar | Campaigning

Julius van de Laar is a digital media strategist and communications expert with strong campaigning experience. He consults for politicians and political parties, non-governmental organizations and private sector corporations by providing strategic advice as they develop strategies to achieve their goals: win elections, growing and engaging their audience and shaping public opinion. During the 2012 US Presidential election, Julius van de Laar served on President Obama’s winning presidential campaign as regional GOTV director in the battleground state of Ohio. There, he focused on targeting voters and gaining supporters by combining proven campaigning strategies with the latest new media and big data tactics. In 2007 and 2008 he worked for Obama for America in nearly a dozen states and served as Missouri Youth Vote director. Since then, van de Laar has served as a senior strategist to Germany’s Social Democratic Party as well as other parties and candidates across Europe. He has consulted for major NGO’s including Amnesty International, Change.org, Greenpeace, WWF and Avaaz.org, providing strategic communications advice. Van de Laar is a frequent TV and radio pundit, providing analysis on current political events, campaigning and digital communications. He lectures at conferences and universities, gives workshops and trainings on campaigning and social media and advises politicians and business leaders on strategic communications.


Luca Visone

Luca Visone

Head of Web & New Media

Medici Senza Frontiere

Luca Visone is responsible for developing, leading and implementing strategies, tools and contents related to the Web and Social Media in order to increase awareness and support to Médecins Sans Frontières (MSF).
Web analytics in order to identify opportunities, develop priorities and inform strategic decisions for the online strategies on web and social media.


Paolo  Zanzottera

Paolo Zanzottera

Board Member ShinyStat, CEO

Bizonweb

Paolo is an analytics veteran having started work as a SEO in 1998 during his studies at university when he began to “consume” log data to create web analytics reports. In 2000 he got his degree at Bocconi University in economics with the thesis “Consumer protection in ecommerce”, working on that topic with an Internship in the European Commission in Brussels. He came back to Italy at the end of the 2001 and he founded a web agency: Bizonweb srl, focused on ecommerce and web marketing. Since 2007 Paolo is a member of board of ShinyStat: a digital analytics company, certified provider for Audiweb. Paolo led directly the R&D to develop Mobile Analytics in 2008, Video Analytics in 2009 and App Analytics in 2011. In 2013 Paolo co-founded the Italian company Appocrate: an e-health Start-Up with a focus on mobile devices. Paolo loves know-how exchange: he enjoys speaking when invited by universities and public and private organizations. A proud father he loves his son even more than his smartphone and chocolate.

We use cookies to provide you with the best possible experience on our website. By utilising our website you agree to the placement of cookies on your device. Find out more